لبیک یا رب الامم

مجموعه 52018 المدینه موفنبیک در حج تمتع سال 1397

لبیک یا رب الامم

مجموعه 52018 المدینه موفنبیک در حج تمتع سال 1397

لبیک یا رب الامم

این سایت در راستای اطلاع رسانی و ارتباط با مدیران محترم کاروانهای حج تمتع، مستقر در هتل المدینه موفنبیک در سال 1397 و نیز زائران گرانقدر مستقر در این مجموعه بروز رسانی شده است.

تاریخ روز ذکر روزهای هفته حدیث موضوعی سوره قرآن

 

زائر گرامی:

اکنون که توفیق زیارت بیت الله الحرام ونبی مکرم اسلام و ائمه مظلوم بقیع علیهم السلام نصیب شما عزیزان گردیده است، ضمن آرزوی حجی مقبول توصیه هایی چند، که حاصل تجربیات سال های اخیر است، تقدیم می گردد که امید است با بهره گیری از آن همراه سایر حجاج بیت الله الحرام سفری سرشار از معرفت، معنوبیت و آرامش در پیش داشته باشید.

 

1- با توجه به اینکه اینترنت درهتل های زائرین ایرانی در مدینه و مکه فقط درلابی هتل ها ارائه خواهد شد و استفاده همزمان تعداد زیادی از زائرین از یک ارائه دهنده سرویس، یقیناً موجب کاهش کیفیت در خدمات خواهد شد، لذا پیشنهاد می گردد ضمن خرید یک عدد سیم کارت سعودی، یک کارت اینترنت یک ماهه نیز خریداری نمایید تا در طول سفر بدون دغدغه حتی در مشاعر مقدسه نیز بتوانید با خانواده های خود درارتباط باشید.

2- تحت هیچ شرایطی گوشی خود را برای تعویض سیم کارت و اتصال به اینترنت در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.

3- خواهشمند است از به همراه داشتن لپ تاپ جداً خودداری نمایند، زیرا همراه داشتن آن موجب معطلی فراوان وایجاد مشکلات عدیده برای کل کاروان خواهد شد. اگر چنانچه قصد به همراه داشتن لپ تاپ را دارید حتماً اطلاعات آن را تخلیه و پاکسازی نموده و اطلاعات کامل خود و کاروان را بصورت برچسب بر روی آن نصب نمایید تا از مفقود شدن آن جلوگیری شود. زیرا بعضاً برای بررسی محتوا و احتمالاً کپی برداری تا 48 ساعت درفرودگاه نگهداری می شود. دوربین های عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای هم شامل این شرایط می باشند. 

4- حتماً مقداری تنقلات و داروی مصرفی خود را به میزان 48 ساعت در کیف دستی خود به همراه داشته باشید تا در صورت معطلی در مبادی ورودی و جابجایی احتمالی چمدان و بار زائرین، با مشکل مواجه نشوید.

5- کارت هتل محل استقرار و شماره همراه مدیر کاروان یکی از مهمترین راههای جلوگیری از گم شدن احتمالی شماست، بنابراین کارت هتل را به همراه شماره تماس مدیر کاروان در داخل جای کارت مشخصات خود قرار دهید تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

6- با توجه به حساسیت مأمورین سعودی نسبت به برگزاری جلسات گروهی در بین الحرمین، به هیچ وجه بصورت گروهی اقدام به قرائت زیارتنامه و یا مرثیه خوانی و ... نکنید و در تجمعات گروهی شرکت نکنید.

7- از مباحثه، مجادله و بحث با حجاج سایر کشورها و علی الخصوص مأمورین سعودی جداً خودداری نمائید.

8- در صورت دستگیری توسط مأمورین سعودی، تحت هیچ شرایطی هیچ برگه ای را امضاء نکنید واگر به زبان عربی و انگلیسی نیز تسلط دارید هیچ صحبتی با مأمورین نداشته باشید، تا نمایندگان جمهوری اسلامی ایران نزد شما حاضر شوند.

9- به دلیل حساسیت مأمورین سعودی در مواجهه با ادعیه مذهبی ، از به همراه داشتن کتب وادعیه (به غیراز بسته فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری) جداً خودداری نمائید.

10- با توجه به تلاش دشمنان اسلام در تفرقه افکنی بین حجاج شیعه و اهل سنت برابر فتوای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأسی از اهل بیت علیهم السلام، از هرگونه عملی که موجب وهن شیعه و از بین رفتن وحدت میان مسلمانان گردد، جداً خودداری نمائید.

11- همه ی ما به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورعربستان، الگویی از یک مسلمان ایرانی بوده و موظف به رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان می باشیم. بنابراین نسبت به پوشش مناسب و رعایت شئونات اسلامی در ترددهای حرم، فروشگاه و داخل هتل به دلیل رزرو برخی اتاقها توسط پرسنل پروازی سایر کشورها وهمچنین دولت سعودی و نیزبرگزاری جلسات مختلف درهتل توجه و دقت لازم را داشته باشید.

12- به دلیل ترویج فرقه های ضاله و شبه افکنی در بین شیعیان بعضاً شاهد توزیع اقلام تبلیغاتی در این زمینه در بین زائرین می باشیم که در این زمینه توجه داشته باشید از گرفتن سی دی ، کتاب و سایر اقلام تبلیغی جداً خودداری نمائید.

13- جهت امنیت بیشتر تحت هیچ شرایطی در اتوبوس و یا ساختمان تنها نمانید.

14- به جهت مصون ماندن از خطرات احتمالی ازسوار شدن (رفت و برگشت) به وسایل نقلیه بصورت انفرادی جهت عزیمت به حرم و فروشگاه جداً خودداری نمائید.

15- به بیگانگان و افراد ناشناس اعتماد نکنید و اطلاعات اضافی در مورد خود و همسفرانتان را در اختیارآنها قرار ندهید و از معرفی خود و زائرینی که دارای شغل و مسئولیت خاص دولتی ،علمی و نظامی و... هستند به افراد ناشناس جداً خودداری نمائید.

16- از پذیرش هر گونه بسته،کیف و یا هدیه از افراد ناشناس به دلیل مسائل امنیتی جداً خودداری نمائید.

17- درکلیه اتاقها یک عدد صندوق امانت وجود دارد که می توانید از آن جهت نگهداری پول و سایر اشیاء قیمتی استفاده کنید و هنگام خروج از هتل و تحویل اتاق درب آنرا بازگذاشته تا زائرین بعد از شما از آن استفاده نمایند.

 

 

 کانال فرهنگی و اطلاع رسانی مجموعه را در پیام رسان گپ دنبال کنید.
  gap.im/haj52018

محسن قدیانی

نظرات  (۱)

سلام و عرض ادب و سپاس فراوان از جنابعالی بابت مطالب مفیدتان. اینطور که م ن متوجه شدم هر اتاق فقط یک صندوق امانت دارد. در اینصورت وقتی 5 نفر در یک اتاق هستند ایا میتوانند مشترکا از یک صتدوق استفاده کنند؟ و مشکلی پیش نمی آید؟
پاسخ:
سلام علیکم
این بستگی به میزان شناخت افراد از یکدیگر دارد
طبعا امکان وجود صندوق امانات به تعداد تخت و نفرات هر اتاق وجود ندارد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی